7 alimente bogate în fier

444

Suntem femei şi ştim că de cele mai multe ori ne confruntăm cu lipsa de fier. Însă mai ştim şi că fierul este un mineral indispensabil pentru corpul nostru iar anemia reprezintă o problemă deoarece simptomele acesteia sunt supărătoare.

Dar ce este fierul mai exact? Este un mineral prin intermediul căruia se transmite oxigenul prin toate organele şi astfel ele funcţionează corespunzător. Atunci când aportul de fier din organism scade apare anemia feriprivă. Aceasta se manifestă prin slăbiciune, oboseală, ameţeală, stări de somnolenţă, mai pe scurt o stare generală mai rea. Femeile sunt cele mai dispuse la anemie deoarece pierd mai mult sânge la menstruaţie.

Ce ajută la absorbţia fierului: citricele (vitamina C)

Ce nu ajută la absorbţia fierului: tărâţe, ovăz, ceai, cafea

Înainte de a ajunge la tratament medicamentos este necesar să îţi asiguri aportul de fier din alimente. Mai joi ai o listă cu 7 alimente bogate în fier, consumându-le regulat poţi să ţii anemia în frâu.

1. Carnea roşie

Carnea roşie este o sursă foarte importantă de fier fiind şi foartă săracă în grăsimi. Dacă îţi place să o consumi mai în sânge este şi mai bine. Pune alături şi nişte legume ce vor ajuta şi mai mult absorbţia fierului.

2. Ficatul

Dacă îţi place ficatul atunci consumă-l cu încredere deoarece este o sursă foarte importantă de fier. Poţi alege ficat de pui, vită sau de porc.

3. Sfecla roşie

Un alt aliment bogat în fier este sfecla roşie. Poate fi consumată în stare crudă sau în oţet, în salate sau ca suc.

4. Verdeţurile

Aici ai de unde alege: pătrunjel, mărar, salată verde, spanac, mazăre, broccoli. Nu mai spunem de modalităţile prin care le poţi găti: supe, salate, tocăniţe, ciorbe sau diferite mâncăruri.

5. Fasolea

Pe lângă fosfor, potasiu, sodiu, acid folic fasolea are şi ea un conţinut semnificativ de fier. Consumă fasole în diferite preparate fie că este vorba despre fasolea albă, roşie, verde, pestriţă sau alte soiuri.

6. Căpşunile

Cui nu îi plac căpşunile? Când vine sezonul lor ai un motiv în plus să le mănânci deoarece au rolul de a preveni anemia dar şi de a vitaliza organismul.

7. Prunele

Pe lângă faptul că sunt bogate în fier au şi vitamina C care ajută la absorţia fierului. Le poţi consuma proaspete sau sub orice altă formă.

RASPUNDE

Te rog adauga comentariul tau
Introdu numele tau aici