Ce stiluri de bijuterii au fost populare în Epoca Edwardiană?
Bijuteriile și alte forme de artă din această perioadă au fost elaborate și decorate. Deși începutul secolului XX începuse, influența victoriană era încă puternică și acest lucru se reflecta în modelele clasice și feminine ale epocii, inclusiv în bijuterii cu inimi, flori și filigrane laice.
Cele mai multe bijuterii din acea epocă a fost concepute pentru a evidenția frumusețea unui singur element cheie, cum ar fi o piatră prețioasă sau o perlă mare. Aspectul „alb-pe-alb” era popular pentru stilul său sofisticat, așa încât multe piese erau făcute cu diamante sau perle așezate în platină sau în aur alb.
Bijuteriile din acea perioadă au fost, de asemenea, influențate de stilul rococo și, în special, aspectul „ghirlandă” a devenit popular. Bijuteria ar putea lua forma unei ghirlande. Brățari, inele sau coliere au fost făcute în formă de arcuri și frunze. O altă piesă de ghirlandă populară era un colier de tip „choker”, realizat din multe șiruri de pietre prețioase.
Stilurile de bijuterii în Epoca Edwardiană au fost puternic influențate de mișcarea Art Nouveau, cu care s-au suprapus.
Ce este bijuteria Art Nouveau?
Mișcarea Art Nouveau a început la sfârșitul epocii victoriene, în 1890, și a durat până în epoca Edwardiană până în 1910. A fost puternic influențată atât de natură, cât și de arta japoneză.
Bijuteriile Art Nouveau sunt caracterizate de linii elegante, curate, concepute pentru a evoca mișcarea apei sau a norilor. Frunzele, florile, păsările și libelulele au fost motive populare, precum și reprezentări abstracte ale formei feminine.
Multe piese Art Nouveau au avut o formă deosebită, elaborată cu smalț, deși culorile erau adesea mai moi și mai silențioase decât cele găsite în bijuteriile victoriene. Această paletă simplă a fost, de asemenea, reflectată în alegerea pietrelor prețioase. Pietrele pretioase din bijuteriile Art Nouveau includ opalele, citrina, piatra lunii si chihlimbarul, mai mult decât culorile intense de safir, rubine sau smaralde.
Stilurile Art Nouveau s-au axat pe designul general al unei bijuterii, mai degrabă decât pe pietrele prețioase cu care au fost construite. Ca rezultat, lucrarea de metal a devenit populară, de la sârmă răsucită la filigran laic.