Stresul la locul de muncă – 7 factori ce îl determină

316

Stresul la locul de muncă este foarte întâlnit în ziua de astăzi. Deşi o doză de stres este binevenită pentru a putea face faţă provocărilor şi pentru a duce la bun sfârşit sarcinile, atunci când nivelul de stres este foarte crescut poate avea efecte negative.

Efectele negative ale stresului

Stresul de la locul de muncă poate afecta propria persoană şi poate crea probleme de natură psihică dar şi fizică. Bolile cardiovasculare de exemplu pot fi o cauză a stresului ocupaţional. Depresia sau anxietatea pot fi printre tulburările psihice care apar datorită excesului de stres ce epuizează şi psihic persoana.

Totodată relaţiile cu colegii, familia sau cu prietenii pot fi şi ele afectate datorită stresului. Acesta ne poate transforma din persoane amabile şi gata să sară în ajutor în persoane irascibile, obosite şi nesociabile.

Stresul la locul de muncă poate fi generat datorită a mai mulţi factori care pot contribui separat sau împreună. Dacă nu ţi-ai dat seama încă de ce eşti stresată la locul de muncă atunci urmăreşte cele 7 posibile motive ce îţi creează acumulare de stres.

1. lipsa de odihnă. Dacă nu dormi suficient noaptea acest lucru îţi poate afecta concentrarea la muncă şi astfel poate genera stres.

2. prea multe sarcini realizate în acelaşi timp. Fiecare sarcină trebuie să aibă timpul ei acordat şi un nivel ridicat de seriozitate. Teama de a nu greşi dar şi de a nu dezamăgi superiorii poate genera stres.

3. presiunea termenelor limită de predare. Deadline-urile pot fi uneori atât de scurte încât presiunea timpului şi a dificultăţii de a realiza o sarcină poate fi copleşitoare.

4. munca fără pauze. De multe ori se întâmplă ca presiunea timpului şi volumul mare de muncă să nu permită şi câteva pauze. Însă este necesar ca mintea să fie liberă câte 10 minute la câteva ore de muncă pentru ca munca să nu devină stresantă.

5. lipsa condiţiilor de muncă. Zgomotele puternice, spaţiul redus, lipsa de aer curat sau chiar lipsa de lumină naturală se numără printre factorii care pot genera stres angajaţilor.

6. relaţiile tensionate între colegi. Atunci când trebuie să îţi desfăşori activitatea alături de persoane cu care nu te înţelegi sau cu care ai avut conflicte poate să genereze stres.

7. presiunea şefilor. Un şef sau mai mulţi care sunt foarte riguroşi sau mai mult, atrag atenţia constant angajaţilor nu face decât ca aceştia să lucreze mai stresaţi şi să nu dea randament.

RASPUNDE

Te rog adauga comentariul tau
Introdu numele tau aici