Cum poţi aborda conflictele de la locul de muncă

325

Serviciul este locul unde ne petrecem 5 zile pe săptămână, 8 ore sau chiar mai mult pe zi. Putem spune că este a doua noastră familie din moment ce mergem acolo atât de des şi suntem alături şi de alţi oameni atâta timp.

La muncă se pot lega prietenii frumoase în momentul în care găseşti printre colegii tăi persoane compatibile cu tine. Totodată există companii care încurajează înţelegerea şi colaborarea între angajaţi în scopul de a lucra în echipă pentru un mai bun randament dar şi pentru sănătatea psihică a angajaţilor.

Din păcate lucrurile nu sunt mereu atât de roz. Conflictele sunt cele care pot apărea frecvent între colegi sau chiar cu superiorii iar acest lucru ne afectează din punct de vedere personal dar şi randamentul. Dacă te afli în situaţii conflictuale la muncă, mai jos poţi vedea metode de abordare ale acestora.

– analizează situaţia înainte de a considera că tu ai dreptate. Uneori la nervi şi supărări este posibil să crezi că doar tu ai dreptate. Este necesar să analizezi cu calm situaţia şi să vedeţi unde anume s-a produs greşeala şi cum o puteţi rezolva. Dacă şi colegul este la fel de nervos pune stop la certuri şi analizaţi împreună din ce cauza a pornit conflictul respectiv.

– acceptă faptul că există un conflict. Este necesar să accepţi realitatea şi să nu te minţi că totul este frumos şi armonios la muncă. Refuzul că există o problemă nu duce decât la amânarea rezolvării conflictului dar şi la aprofundarea acestuia.

– lasa orgoliul de o parte. Nu considera că este un concurs în care câştigă cel care se supără cel mai tare. Dacă nu cedează colegul poţi da dovadă de înţelepciune făcând tu asta şi încercând să mediezi conflictul.

– ascultă-l şi pe celălalt. De multe ori când suntem nervoşi nu ne mai intersează ce spune şi celălalt şi ne auzim doar pe noi. Este important să îi asculţi şi părerea colegului şi să discutaţi cât mai calm pentru a vă putea înţelege unul pe celălalt.

– apelaţi la ceilalţi colegi sau la superior. Atunci când nu găsiţi deloc o soluţionare a conflictului nu ezitaţi să apelaţi şi la alte persoane din companie care pot ajuta în medierea problemelor dintre voi. Important este să mergeţi amândoi să cereţi ajutor nu doar unul pentru a nu accentua conflictul.

RASPUNDE

Te rog adauga comentariul tau
Introdu numele tau aici